Od Hunger Games po Squid Game: Filmové hity ožívají v realitě

05/03/2025 09:49 Martina Šedá
Od Hunger Games po Squid Game: Filmové hity ožívají v realitě Foto: Profimedia / Extracted

Mlžné lesy Britské Kolumbie se rozechvěly novým projektem, v němž lidská odhodlanost soupeří s drsnými podmínkami divočiny. Reality show Extracted zaštítěná Sylvesterem Stallonem vrací na obrazovky atmosféru legendárních Hunger Games – avšak bez ostří zbraní a krvavých bitev. Dokážou soutěžící přežít a stát se vítězi?

Extrémní výzva na severu

Představte si, že vás vysadí uprostřed hlubokých lesů Kanady, s minimálními zásobami a pocitem, že jste naprosto odkázaní na svou vynalézavost. Přesně tak vypadá „Extracted”, nová reality show od televize Fox, na kterou dohlíží Sylvester Stallone z producentského křesla. Dvanáct statečných soutěžících se snaží vydržet pod neúprosným tlakem kanadské přírody, kde vládne zima, vlhko a omezené zdroje.

Na rozdíl od filmové předlohy „Hunger Games” si tady nikdo nehraje na bojovníka s lukem a šípy. Zbraně by prý byly „příliš”, a tak mají soutěžící jen láhev na vodu a pláštěnku. Vítěz bere 250 tisíc dolarů, pokud ovšem neztratí naději a neodpadne v průběhu.

Rodiny na dohled, ale bez pomoci

Co dělá tuhle show ještě napínavější? Každé gesto vyčerpaných hráčů sledují na monitorech jejich rodiny, které mohou kdykoli zasáhnout a ukončit trápení soutěžícího. „Je fascinující dívat se, jak si syn či dcera vytrvale hledají vodu, když to u nich doma zažili leda v online hře,“ směje se zkušený horal, který radil štábu při výběru lokace.

Hunger Games bez smrtících nástrah

Ačkoliv v reklamě mnozí tvůrci přirovnávají Extracted k Hunger Games, realita je samozřejmě mnohem méně brutální. „Nikdo neumře, to by nám neprošlo,“ podotýkají producenti. Děsivou arénu nahradily přírodní scenérie a místo bojových disciplín jde o psychickou odolnost a schopnost poradit si s naprostým nedostatkem komfortu.

Squid Game, MrBeast a příchuť nového trendu

Extracted není jediným pořadem, který čerpá inspiraci z populárních filmů a seriálů. Netflix už před časem představil reality show po vzoru hitu Squid Game, v němž se účastníci pouštějí do upravených verzí známých úkolů z korejského seriálu. A i když tam nedochází k masovým popravám, fanoušci na internetu občas trhají tvůrce na kusy kvůli přílišné teatralitě.

Do podobného stylu se pustil také YouTuber MrBeast, který Squid Game zparodoval po svém. „456 lidí, 456 tisíc dolarů,“ lákal ve svém ikonickém videu. Popularita ho ale dovedla ještě dál: v soutěži Beast Games dva tisíce odvážlivců bojovaly o 5 milionů dolarů. Výsledek? „Největší reality game show ever“ zapsaná do Guinnessovy knihy rekordů.

Příběhy těchto formátů napovídají, že hlad po stále extrémnějších a napínavějších reality shows roste. Ať už milujete drsnou přírodu, vyřazovací hry plné nástrah nebo velkorysé částky pro vítěze, zdá se, že mediální trh je připraven nabízet další a další podobné lahůdky.

Zdroj: Fox