Vyšší moc úřadovala! Negativní recenze vlogera způsobily nevoli u Qatar Airways: Odnesl to on sám, ale i zaměstnanci aerolinky
20/12/2023 08:54 Martina Šedá
Cestování Foto: Profimedia Známý tvůrce videí Josh Cahill, který se specializuje především na recenze aerolinek, nedávno zveřejnil záznam ze své cesty letadlem ze Srí Lanky do Londýna s přestupem v Dauhá se společností Qatar Airways.
Ve svém videu pojmenovaném "The Shocking Decline of Qatar Airways" představil řadu nedostatků na palubě, včetně špinavých toalet a chladného přístupu personálu. Tím ale tvrdě narazil.
Portál One Mile at Time ihned informoval o negativní recenzi, kterou společnost Qatar Airways nebrala na lehkou váhu. Letecká jednička tak kontaktovala Cahilla a nabídla mu kompenzaci ve formě letenky zdarma, pokud okamžitě smaže své video. Ten nabídku odmítl.
Následně ho aerolinky požádaly, aby smazal komentáře pod videem, kde si i samotí členové palubního personálu stěžují na pracovní podmínky u společnosti, což také odmítl.
Vzápětí obdržel e-mail od letušky, která mu sdělila, že ji donutili napsat prohlášení, že mu povolení k natáčení nedala, a že by mohla být propuštěna, pokud tak neučiní. Zkrátka se udělalo téměř vše, aby bylo video odstraněno.
Aerolinky ještě k tomu následně zrušily Cahillovi rezervaci na další let a odepřely mu možnost rezervovat si další cesty. Opakovaně tvrdily, že neměl žádné povolení něco vůbec natáčet.
Vloger tedy nakonec sice rozmazal obličeje zaměstnanců ve videu, což bylo tvrdě vyžadováno, ale celá situace byla vyřešena tak, že v zákulisí došlo k propuštění celé posádky, která ho obsluhovala na daném letu.
Celý incident vrhá světlo na postoj Qatar Airways k negativním recenzím. Dopravce také nedávno změnil své vedení, když generálního ředitele Akbara Al Bakera nahradil Badr Mohammed Al Meer. Qatar Airways se pod novým vedením prezentuje jako rostoucí a důvěryhodná letecká společnost, zdůrazňující své ocenění jako „Nejlepší letecká společnost světa“.
Letuška z Česka, dobře známá redakci Top-Fun.cz, kterou jsme kontaktovali a zeptali se na názor, sdělila: „Tahle práce je pro mnoho lidí sen, ale ve skutečnosti je strašně náročná. Na jednom místě se téměř nezdržíte, neustále cestujete a musíte čelit tlaku. Cestující prostě berou Qatar jako jedničku, což i právem jsme, ale my se musíme otáčet každou minutu. Za každý menší nedostatek nesete následky, lidi to ví a dovolují si stále více. K situaci bych řekla jen to, že ne vždy je vše tip ťop, ale když hledáte nedostatky, tak je vždy najdete, zvláště u letecké dopravy.“
Zdroj: One Mile at Time, Instagram Josh Cahill