Lidé jsou šílení. Dělají sbírku pro modelku, která vydělala miliardu za rok. Chtějí, aby byla ještě bohatší

08/12/2024 12:16 Martina Šedá
Lidé jsou šílení. Dělají sbírku pro modelku, která vydělala miliardu za rok. Chtějí, aby byla ještě bohatší FOTO: TOP RANK

Sophie Rain je jméno, které poslední dny boří internet. Dvacetiletá dívka si založila platformu pro dospělé, kde za rok vydělala 43 milionů dolarů, tedy lehce přes miliardu korun. Tento úspěch z ní udělal jednu z nejmladších milionářek v této oblasti.

Spousta lidí se divila, kdo si tyto „blbosti“ platí, jenže tady ta pomyslná laťka ještě nekončí. Nová skupina lidí pro Sophii založila GoFundMe (online platforma umožňující finanční sbírky), kde si dali za úkol vybrat 100 milionů dolarů. Cílem je už tak bohatou modelku učinit ještě bohatší.

100 milionů dolarů na splnění snu

Sbírka, kterou založil uživatel Charley K., si dala ambiciózní cíl - vybrat celkem 100 milionů dolarů. Ve své kampani uvedl, že chce podpořit „Sophiin sen“, přičemž k obrázku přiložil soukromé letadlo. Aktuálně se podařilo vybrat něco přes 12 tisíc dolarů (přes 280 tisíc korun), což je sice zlomek z plánované částky, ale kampaň stále pokračuje.

Na internetu se objevily smíšené reakce. Zatímco někteří označují tuto iniciativu za „satiru“, jiní nevěří, že je kampaň myšlena vážně. Komentáře typu „Už teď má miliardu, proč by měla dostat ještě víc?“ se objevují pod příspěvky, které tuto sbírku sdílejí.

Sophie Rain: Ikona nebo symbol extravagance?

Sophie, která svou kariéru založila na svém vzhledu a aktivitách na platformě pro dospělé, přitahuje masivní pozornost veřejnosti. Někteří ji obdivují jako podnikatelku, která dokázala využít moderní trendy, jiní ji kritizují jako symbol konzumu a povrchnosti.

Sbírka však otevírá širší debatu o tom, jak lidé vnímají hodnotu peněz. Je těžké si představit, že někdo, kdo již dosáhl takového finančního úspěchu, potřebuje další podporu. Přesto se našli lidé ochotní přispět a další nepochybně přibydou.

Kontroverzní fenomén sbírek

GoFundMe je platforma, která byla původně zamýšlena pro podporu lidí v nouzi, jako je financování zdravotní péče, katastrof nebo komunitních projektů. V posledních letech se však stala nástrojem pro všechny možné druhy kampaní - od seriózních až po ty bizarní.

Sbírka pro Sophii Rain je dalším příkladem, jak si lidé dokážou z kampaní udělat zábavu nebo se spojit za účelem, který je pro mnohé nepochopitelný...